2022

Szeptember

Vasarely foglalkozások

JPM 2021/2022 MÚZEUMPEDAGÓGIAI BÉRLET

VASARELY MÚZEUM

(Pécs, Káptalan u. 3.)



Planetary Folklór

Színtani ismeretek bővítése Vasarely alkotásainak segítségével. A Vasarely által tervezett Planetary folklór játék alapján saját alkotást hozhatnak létre a gyerekek színes papírból készült geometriai formákból.
Időtartam: 60-90 perc
Ajánlott korcsoport: 5-10 év
Kapcsolódó tantárgyak: rajz, technika

Kavicsok, körök, ellipszisek …

Vasarely első szintetizáló korszakának megidézése.
Belle Isle szigeten töltött nyaralásai alkalmával Vasarelyt megihlették a tengerparti kavicsok a vízben létrejövő örvények, a felhők, a nap, és a hold kerek - elliptikus formái. Fotókon és a kiállításban látható képeken vizsgáljuk a Belle Isle korszak alkotásait, majd saját élményekből merítve hozunk létre „kavicsos” képeket vegyes technikával.
Időtartam: 60-90 perc
Ajánlott korcsoport: 5-12 év
Kapcsolódó tantárgyak: rajz- és vizuális kultúra, technika, környezetismeret



Alkossunk Vasarelyvel!

Hogyan készítette Victor Vasarely kinetikus a tér-mozgás-idő illuzionisztikus ábrázolását megidéző képeit? Vasarely munkásságának és életének megismerése után, alkotómunka a művész által alkalmazott formák, alapján. Kinetikus kép létrehozása.
Időtartam: 60-90 perc
Ajánlott korcsoport: 10-16 év
Kapcsolódó tantárgyak: rajz- és vizuális kultúra, technika, biológia


Foglalkozások kérhetők:
keddtől péntekig
előzetesen egyeztetett időpontokban
E-mail:
Tel.: +36 30 298 2771

Kárpáti Katalin
Telefon: (30) 651-4299
e-mail: 

Kiállítások
2022.06.09. - 2022.12.31.

A váci domonkos kripta kincsei

A váci domonkos kripta kincsei

A váci Tragor Ignác Múzeum időszaki kiállítása a 18. század barokk emberének életéről és haláláról kíván képet adni, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy a halállal kapcsolatos képünket megváltoztassa.

Kiállítások
2022.06.23. - 2022.10.02.

Lüszterlepkék és mázmadarak

Lüszterlepkék és mázmadarak

A tárlat a „Zsolnayak Japánjára” koncentrál: feltárja a gyár és a család gazdag japán tematikájú forrásait, bemutatja a „kölcsönzés”, „átértelmezés” és „újragondolás” folyamatait.